poker
poker

Kaarten: ongeautoriseerde of dubbele kosten op het bankafschrift

Als je op je kaartoverzicht een afschrijving ziet voor een geweigerde stortingspoging of een dubbele afschrijving voor dezelfde transactie, kunnen dan autorisatiekosten van je kaartuitgever zijn.

Wat zijn autorisatiekosten?

Als je een storting doet, rekent je kaartuitgever eerst autorisatiekosten om ervoor te zorgen dat je genoeg geld hebt om je transactie te betalen.

Deze kosten kunnen worden gerekend voor geweigerde transacties en goedgekeurde transacties (in de vorm van een dubbele afschrijving). Als een storting is goedgekeurd, wordt het bedrag van je kaartsaldo afgeschreven, maar kun je een tweede afschrijving van hetzelfde bedrag op je bankafschrift vinden. Deze tweede afschrijving verwijst naar het geld dat in eerste instantie apart is gezet voor de autorisatiekosten. Dit geld zou binnen 10 werkdagen automatisch moeten worden vrijgegeven, waardoor je per storting slechts één afschrijving hebt.

Afhankelijk van de kaartuitgever worden de autorisatiekosten meestal binnen 10-30 werkdagen automatisch vrijgegeven. Neem contact op met je bank of kaartuitgever om hun beleid over het vrijgeven van vastgehouden geld te bevestigen.

Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen?

Als de afschrijving 10 werkdagen na de geweigerde transactie nog op je officiële kaartoverzicht staat:

  • Stuur ons een screenshot of digitale foto van je creditcardoverzicht.
  • Zorg ervoor dat de ongeautoriseerde afschrijving en alle transacties vanaf die dag tot de huidige datum zichtbaar zijn op het overzicht.

Als de afschrijving te maken heeft met dubbele kosten voor dezelfde transactie en 10 werkdagen na de datum van de oorspronkelijke kosten nog steeds op je bankafschrift staat:

  1. Neem contact op met je kaartuitgever en bevestig dat de transactie is uitgevoerd.
  2. Zo ja, vraag dan om het 'Referentienummer transactie (ARN)' voor de transactie.
  3. Stuur ons dat referentienummer (ARN) samen met een gescande kopie of een screenshot van je bankafschrift. Op het afschrift moeten alle transacties van een dag voor de oorspronkelijke kosten tot de huidige datum zichtbaar zijn.

Zodra we deze informatie ontvangen, kunnen we het probleem onderzoeken met onze betalingsverwerker.

Denk eraan dat we pas na het verstrijken van 10 werkdagen daar een onderzoek kunnen starten.

Probeer als je problemen met het storten met je kaart blijft houden een andere betalingsmethode uit de opties die beschikbaar zijn in de kassier.

Belangrijk:

Als je bankafschrift je volledige kaart- of rekeningnummer weergeeft, bewerk de afbeelding dan en verberg het voor je het naar ons stuurt. Anders kunnen we je document niet verwerken en moeten we het vernietigen. Bijvoorbeeld:

  • Voor kaartnummers vervang je alle karakters, behalve de eerste 6 en de laatste 4, door sterretjes (bijvoorbeeld 444444******4444).
  • Voor alle andere nummers vervang je alle karakters, behalve het eerste en de laatste 4, door sterretjes (bijvoorbeeld 7****7777).
  • Voor IBAN-nummers vervang je alle karakters, behalve de eerste twee letters en de laatste 4 cijfers door sterretjes (bijvoorbeeld XX******************1234).

Vond je dit artikel nuttig?


Kun je niet vinden wat je zoekt?